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Le festival Arts Vagabonds a eu lieu du 8 au 10 Septembre 2023.

38 artistes ont été sélectionnés et ont été exposés dans 14 lieux différents répartis dans les villages de St Félix Lauragais, Durfort, Revel, Sorèze et Les Cammazes.

L’invité d’honneur de cette 10ème édition a été le plasticien Gérard Lhériteau, qui vit à La Rochelle.

« L’ARTISAN FURIEUX »

« Ma recherche de matières de base se fait au hasard des rencontres et s’organise pour mieux servir les concepts que je mets en scène. »

Dans son oeuvre, G.L. réunit tous les aspects fondamentaux de l’art le plus contemporain. D’abord ses installations intègrent toutes les dimensions de l’espace au coeur du travail artistique ; elles l’approprient, le modèle et s’organisent grâce à lui ; les lieux, les volumes intérieurs et extérieurs, inspirent l’artiste (chapelle, hangar, jardin, bois, volcan…) ; et les interactions multiples qu’ils génèrent, nourrissent le déploiement d’une oeuvre en constante mutation.

A Bordeneuve, j’ai pu accueillir Anne Subercaseaux, artiste peintre américaine.

« My oil paintings are a visual exploration of forms and lights cast off of structures and interior spaces. The lights and shadows projected onto these structures entice me to paint abstract compositions in close proximity. In years past, I worked in architectural and engineering firms, initially as a draftsperson and later as a graphic designer, places of work that had a prolonged personal influence. I began to observe and study sights, those which I encountered within urban and natural settings. Commutes over the San Francisco/Oakland Bay Bridge presented a spectrum of structural configurations cast by afternoon light onto the surface of the roadway span. In creating the Reflections: on Crossing series, I painted over fifty canvases and forty drawings. At present, I find other structural views and interiors of contemporary spaces to observe and paint, continuing on an alternate avenue of abstraction and mystery.

Summers spent in a small medieval town in southwest France have given me the opportunity to observe natural imagery both within the village and surrounding countryside. Lights and shadows cast on a stone wall, for example, provide ground for abstract compositions. Patterns evolve, reminiscent of camouflage, ikat and Asian designs. Working with these natural forms is in counterpoint to the structural imagery of the Bay Area. Presented in combination as diptychs, they represent the urban and rural imagery I experience in both places. »      Anne Subercaseaux 2020